torsdag 15 september 2011

Låt oss presentera: Johan Wirfält


Namn: Johan Wirfält
Bor: London/Stockholm
Yrke: Journalist. Chefredaktör Rodeo och skribent för bland annat Expressen, Fokus och Dagens nyheter.
Bäst på TV: Senaste månaden har mest varit en nedräkning till den 18 september, då säsong två av Downton Abbey börjar. Jag har botat intrig- och romantikabstinensen med Ensam mamma söker under tiden.
Favoritmat: Så svårt att svara på, jag tycker om det mesta. Favoritkrogar är enklare: Bistrotheque och Mangal i London, PA & Co i Stockholm.
Världens bästa plats: Norra Öland.
Tre kvinnliga förebilder: Mona Sahlin, min mamma och tjejerna jag varit ihop med. Tillsammans har de lärt mig allt jag kan önska.
Din senaste tidningsupplevelse: Att varje dag kunna läsa Shortcuts, det första uppslaget i Guardians andra del, är ett av de främsta skälen till att jag vill bo i London. Det är de två smartaste, roligaste och – favorituttryck för redaktörer – "bäst mixade" tidningssidorna i världen.
Vilket är det bästa råd du fått: Lyssna.
---------------------------------------------------------------------------------
Johan Wirfält är redaktör för vår kommande bok Hall of Femmes: Mary Shanahan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar