söndag 22 augusti 2010

Brev till Mathias Dahlgren


Hej Mathias
Jag heter Mario Sperandio och är 12 år gammal. Mina största intressen är mat och fotboll och jag vill bli kock när jag blir stor. När jag var åtta år var jag på Bon Lloc när mamma fyllde 30 och maten var fantastisk!
Jag kommer ihåg att jag åt två sorters lamm, det ena var svenskt och det andra var sydfranskt. Det svenska serverades med västerbottenost och rödvinssås och det franska serverades med babygrönsaker, till efterrätt var det det hallonsorbet. Först tittade jag mycket på Jamie Oliver, han var bra att börja med. Du och Gordon Ramsey är mina favoritkockar nu. Jag brukar läsa dina kokböcker när jag ska sova. Om en vecka ska jag göra bröllopslunch. Jag skulle vilja gå som lärling hos dig hur gammal måste man vara? Har du några tips på kockskolor? Jag har inte varit på ditt nya ställe men det ska absolut testas.

Hälsningar Mario

P.S. Min morfar uppfann pizzasalladen. D.S.


Ur Det naturliga köket, Mathias Dahlgren, Norstedts förlag, 2010

1 kommentar: